Folosirea în mod adecvat a rețelelor sociale în cazul pierderii unei persoane dragi aduce multe dileme. De exemplu, cât de repede este prea devreme pentru a anunța veștile despre deces, ce și cum ar trebui să se posteze, dacă se pot eticheta membrii familiei și așa mai departe.
În continuare am dorit să răspundem principalelor întrebări și să atingem cât mai multe arii de interes, pentru a se stabili tipul de conținut recomandat în asemenea contexte.
- Lucruri de luat în considerare
- Durata de timp. Una dintre cele mai mari greșeli ar fi ca persoanele apropiate răposatului să nu știe de moartea acestuia, astfel încât este necesară contactarea familiei și consultarea referitoare la modul în care s-ar simți dacă vestea ar fi postată în acel moment (în prima sau a doua zi).
- Dorințele familiei. Pot exista cazuri în care familia, din diferite motive, nu-și dorește expunerea prin intermediul rețelelor sociale. Fiind o perioadă sensibilă pentru toți, clarificarea și discutarea limitelor devin puncte esențiale.
- Nu trebuie acordat răspuns comentariilor neadecvate. Este posibil ca unele persoane din exterior să nu fie la fel de receptive la scopul mesajului, dar dacă se va răspunde mesajului se va obține o vizibilitate față de persoanele ce nu au observat în primă instanță comentariul. Dacă se simte nevoia de un răspuns, se poate contacta direct și lămuri situația.
- Mesajul nu este despre persoana care-l publică. Comemorarea unor momente, idei sau întâmplări la care a participat și defunctul se poate realiza și fără a pune un reflector pe persoana care realizează mesajul.
- Idei de postări/mesaje
- Clișeele (De exemplu, Acum X este într-un loc mai bun/Totul se întâmplă dintr-un motiv) se pot înlocui cu citate preferate de persoana răposată (fie din cărți, fie din seriale sau filme).
- Materialele vizuale (foto sau video) sunt cele mai recomandate deoarece conțin mai multă informație și transmit printr-un mod creativ sentimente.
- Realizează materiale de tip listicole, ușor de citit, de exemplu, 5 lucruri pe care le-am învățat de la X, 10 momente în care ne-a inspirat și așa mai departe.
- Mediul online conține suficiente surse pentru a spori creativitatea, Pinterest fiind una dintre platformele care reunește diferite idei de mesaje, tipuri de servicii sau vestimentații.
- Se pot distribui materiale ale paginilor de specialitate cu îndemnuri spre meditare și obținerea liniștii interioare.
În mod cert, publicarea unei postări pe rețelele sociale după pierderea unei persoane dragi poate oferi prietenilor și familiei o modalitate eficientă de a răspândi vestea, inclusiv informațiile despre serviciul funerar. De asemenea, le oferă o modalitate de a-și împărtăși gândurile și de a empatiza cu durerea resimțită, primind o șansă de a memora public viața care a fost trăită. În același timp, există anumite aspecte ce trebuie luate în considerare, pentru a nu ofensa familia și a transmite cât mai corect și respectuos mesajul.
Dacă ai întrebări legate de modul în care se desfășoară un serviciu funerar și care sunt pașii de urmat, consultă pagina dedicată celor mai frecvente întrebări.